Sanna Fredriksson

Thanks giving & lite annat

Amerikanska traditioner, Mat, Vardag Permalink0
I torsdags var det Thanks giving, påminde lite om våran jul. Vi, ca. 30 stycken från Laurens familj, samlades, åt massa god mat och efterrätter och bara hade en trevlig dag tillsammans. Vi skrev även anonyma lappar om saker vi var tacksamma över, det kom upp allt ifrån "jag är tacksam för att vara frisk och ha så många fina människor runt omkring mig" till "jag är tacksam för att slippa se Eagles (Philadelphias footballs-lag) spela idag" så det var en liten rolig tradition. Tyvärr var det inte riktigt som dom brukar fira det då Laurens syster som alltid håller i det just nu är mitt i en flytt och var tvungen att hyra lokal och catering istället så det va tråkigt att inte kunna uppleva det som det egentligen brukar men men. 
 
Det gjorde dock inte så mycket för vi hade en mini thanks giving med Seans föräldrar igår. Dom va här och hälsade på över helgen hela vägen från Colorado. Så då fick jag chansen att prova på all god thanks giving mat, med bland annat friterad kalkon, potatismosgratäng med fyllning, pumpapaj etc etc. Mycket gott!
 
Seans föräldrar är dessutom VÄLDIGT religiösa. De ber bordsbön, särskilda kläder, ingen alkohol, inga svordomar... Dom lever för kyrkan och gud. Och inom de första minuterna då jag träffade dem lyckas jag kläcka "oh my god!", såklart. Detta är det absolut värsta man kan säga till så religiösa personer och såklart är det vad jag säger, i en konversation till mamman. Hemskt pinsamt haha. Här kommer lite bilder iallafall från thanks giving:
fancy meny
några av mina bordsgrannar!
Några av mina bordsgrannar åt andra hållet, här har vi Laurens pappa och styvmamma
 
Annars har jag inte gjort så hemskt mycket senaste tiden. Jag var på fest på en militärbas i fredags med en annan au pair från australien, mycket speciellt folk som är marinsoldater alltså men det var riktigt kul och dessutom kul att träffa nytt folk. I söndags mötte jag upp en tysk au pair, Johanna. HUR go som helst!! Vi verkade vara väldigt lika också så det känns roligt, vi kommer definitivt hålla ihop!
Idag mötte jag upp Nina efter jobbet, vi åkte och köpte pizza och sen till en jättestor outlet med hur mycket märkesaffärer som helst. Vi var där lite sent så vi hann inte med allt, men det finns ju fler dagar :)
En dålig bild, men från i fredags iallafall. 
 
Till top